Białko, pomoc w osiągnięciu przyrostu masy ciała?

13 cze by Fit

Białko, pomoc w osiągnięciu przyrostu masy ciała?

Białko jest podstawowym elementem tworzącym tkankę mięśniową. Chcąc zbudować swoją sylwetkę, musimy dbać o poprawne odżywienie naszego organizmu, odpowiednią ilość składników pokarmowych i witamin. Szczególnie ważne jest dostarczenie odpowiedniej ilości protein, bo to one są elementem budulcowym mięśni. Niestety, nie zawsze udaje się nam uzupełnić je z diety. W takim wypadku z pomocą przychodzi nam odżywka białkowa, wygodne i szybkie uzupełnienie protein.

Białko na mase, kiedy stosować?

Odpowiednia ilość białka jest niezbędna podczas budowania masy mięśniowej, szczególnie podczas regularnych aktywności fizycznych. Osobom ćwiczącym zaleca się spożywanie od 1,4 do 2 gramów białka na kilogram masy ciała. Im więcej i ciężej ćwiczymy, tym więcej białka powinniśmy przyjąć, z tego powodu, że podczas treningu i chwilę po nim rozpad białek jest znacznie przyśpieszony.

białko na masę

Głównym źródłem białka w naszym organizmie jest dieta, w szczególności:

  • Jajka
  • Mięso
  • Nabiał (sery, jogurty)
  • Ryby
  • Orzechy
  • Rośliny strączkowe (fasola, groch

Niestety nie zawsze udaje się uzupełnić odpowiednią ilość białka w organizmie aby skutecznie zbudować masę mięśniową. Wtedy powinniśmy sięgnąć po odżywkę białkową. Jest to bardzo łatwy i szybki sposób na uzupełnienie niedoborów protein, przy okazji możemy cieszyć się wieloma, pysznymi smakami.

Którą odżywkę białkową wybrać?

W momencie w którym kupujemy białko na masę, najlepszym rozwiązaniem będzie białko serwatkowe, Z tego powodu, że dostarczamy wtedy również BCAA, EAA, i inne niezbędne dla naszego organizmu aminokwasy.

ByFit