10 maj by Fit

Kwasy Omega-3

W czasach kiedy dotyka nas coraz więcej chorób cywilizacyjnych, warto pomyśleć o suplementacji kwasami Omega-3, które pomagają w zapobieganiu powstawania i leczeniu wielu dolegliwości. Kwasy Omega-3 należą do grupy nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wielu układów naszego organizmu – trawiennego, nerwowego, a także odpornościowego.

Naturalne źródło kwasów Omega-3

Kwasy Omega 3 – jakie wybrać i gdzie je znaleźć? Jeśli nasze zapotrzebowanie na nie nie jest w pełni zaspokojone, wtedy warto zdecydować się na zakup różnych suplementów i różnorodnego pożywienia. Dostępne są one w wielu produktach, które większość z nas dostarcza organizmowi w codziennej diecie. Ich bogatym źródłem jest rybi tłuszcz, należy jednak pamiętać, że w związku z dużym zanieczyszczeniem mórz i oceanów warto też wziąć pod uwagę inne produkty. Kwasy Omega-3 znajdziemy z  łatwością w niektórych roślinach, takich jak awokado, a także w zdrowych olejach roślinnych, przede wszystkim w oleju lnianym. Chcąc dostarczyć odpowiednią ilość kwasów Omeg-3 warto także sięgać po orzechy włoskie, nasiona chia i jajka.

Kwasy omega 3 – jakie wybrać?

Na rynku dostępnych jest wiele suplementów oferujących kwasy Omega-3, które jednak będą najlepsze? Przede wszystkim należy pamiętać, aby kwasy Omega przyjmować w proporcji 5:1 lub 6:1. Co do suplementów to są one najczęściej dostępne w postaci łatwych do połknięcia kapsułek albo roztworu w butelce. Wybierając producenta trzeba zwrócić uwagę na to, żeby preparat zawierał odpowiednia ilość kwasów DHA i EPA wysokiej jakości i ze sprawdzonych źródeł. Skład produktu powinien być natomiast jak najkrótszy, bez zbędnych dodatków. Zawarty w suplemencie kwas Omega-3 powinien pochodzić od ryb niemodyfikowanych genetycznie i najlepiej z ekologicznych hodowli.

ByFit