Podstawowe informacje na temat BCAA

25 maj by Fit

Podstawowe informacje na temat BCAA

Dobrze znane BCAA to aminokwasy o bardzo rozgałęzionych strukturach. Bardzo często wchodzą one w skład odżywek dla kulturystów, dlatego przypięto im „łatkę” dosyć kontrowersyjnego składnika diety. Co zatem warto o nich wiedzieć?

BCAA – najważniejsze informacje odnośnie stosowania

Czy BCAA działa naprawdę? Poniżej przedstawiono kilka informacji, które powinny rozwiać jakiekolwiek wątpliwości.

  1. BCAA należy dostarczać w posiłkach, gdyż ludzki organizm nie syntezuje tego aminokwasu. Sprawdza się on zwłaszcza wtedy, gdy mięśnie muszą być poddane długotrwałemu wysiłkowi.
  2. Aminokwas pobudza syntezę białek, a także zwiększa efektywność syntezy hormonów anabolicznych, dzięki czemu jego stosowanie przedkłada się na wzrost siły chwytu.
  3. BCAA wpływa nie tylko na masę mięśniową, ale też na rozbudowę tkanki kostnej, rzecz jasna kosztem tkanki tłuszczowej.

Jak stosować suplement?

Chcąc przekonać się, jak i czy BCAA działa na organizm człowieka, należy – oprócz zwiększenia aktywności fizycznej – dziennie stosować około 10 gram tego aminokwasu. Można go znaleźć w popularnych odżywkach na rozrost mięśni. Należy jednak pamiętać, by były to substancje o zbadanym składzie i właściwościach. Dlaczego? Ponieważ odżywka z BCAA może zawierać również szereg innych substancji czynnych o zróżnicowanym oddziaływaniu na organizm.

Podsumowując, BCAA działa naprawdę, ale jego efektywność zależy w głównej mierze od aktywności fizycznej.

ByFit